Jak zwrócić grę na platformie Steam?

Zdarza się, że gra, na którą czekaliśmy nieraz długie miesiące, okazuje się być rozczarowaniem. Może się okazać, że nas nie wciągnie jej fabuła, nie działa na naszym komputerze, a może nawet po uruchomieniu gry okazuje się, że nie da się w nią grać w polskiej wersji językowej. Powodów do niezadowolenia z zakupu jest wiele, ale na szczęście jedna z największych platform cyfrowej dystrybucji gier, Steam, umożliwia zwrot zakupionej produkcji.

Kiedy możliwy jest zwrot gry na Steam?

Aby zwrócić grę, najpierw należy spełnić warunki określone przez platformę Steam. O zwrot pieniędzy można się ubiegać w ciągu 14 dni od daty zakupu, jeśli gra była uruchomiona przez mniej niż 2 godziny. Dodatkowo gra musi być zakupiona przez Steam, to znaczy klucz produktu nie mógł zostać zakupiony w innym sklepie. Zwrotom nie podlegają niektóre DLC do gier, które w sklepie oznaczone są jako niepodlegające zwrotowi, a także większość mikropłatności w grach.

Jeżeli nie spełniasz podanych warunków, wciąż możesz ubiegać się o zwrot pieniędzy. Szanse na pozytywną odpowiedź są wówczas niższe, ale wciąż istnieją, ponieważ każdy wniosek jest rozpatrywany indywidualnie przez pracowników platformy Steam i mogą oni uznać Twój powód do zwrotu za istotny.

Jak zwróć grę na Steam – instrukcja krok po kroku

Procedura dokonania zwrotu na platformie Steam nie jest skomplikowana.

  1. Aby ją rozpocząć, należy zalogować się na konto Steam, do którego przypisana jest zakupiona gra.
  2. Następnie należy odnaleźć w menu znajdującym się na samym górze aplikacji zakładkę „Pomoc” i wybrać opcję „Pomoc techniczna Steam”. Po jej kliknięciu wyświetli się okno pomocy technicznej.
  3. Jeśli wybraną grę kupiłeś niedawno, znajdziesz ją na liście ostatnich produktów. W przeciwnym razie wybierz kategorię „Gry, programy, itp.” i wpisz nazwę swojej gry, a następnie ją wybierz.
  4. W kolejnym oknie wybierz opcję „Przypadkowy zakup” lub „Moje oczekiwania były inne”.
  5. Kliknij „Chcę otrzymać zwrot pieniędzy”.
  6. Wybierz metodę zwrotu pieniędzy. Możliwy jest między innymi zwrot środków na portfel Steam, jednak pamiętaj, że wówczas możesz wykorzystać je tylko do zakupu produkcji dostępnych na platformie Steam.
  7. Jeśli chcesz, podaj powód, dla którego chcesz zwrócić wskazaną produkcję, i wyślij zgłoszenie.

Po wysłaniu zgłoszenia otrzymasz wiadomość e-mail, potwierdzającą Twój wniosek. Zwrot zostanie rozpatrzony przez pracownika platformy w przeciągu 7 dni od zgłoszenia. Jeżeli odpowiedź będzie pozytywna, gra zostanie usunięta z Twojej biblioteki, a pieniądze zostaną oddane zgodnie z metodą, którą wybrałeś. Według regulaminu platformy Steam środki trafią do portfela Steam w przeciągu 7 dni, a w przypadku zewnętrznych metod płatności – nawet w ciągu 14 dni od rozpatrzenia zwrotu.

Pamiętaj, że zwracana produkcja nie zostanie automatycznie odinstalowana z Twojego komputera. Twoje konto Steam zachowa czas gry i osiągnięcia zdobyte w grze, a w przypadku zakupu tej samej gry w przyszłości otrzymasz ten sam klucz produktu.

Zwrot na Steam – podsumowanie

Platforma Steam umożliwia przetestowanie gry, a w razie niezadowolenia z produkcji procedura zwrotu jest prosta i szybka. Jeżeli spełniłeś wszystkie warunki zwrotu, nie powinieneś się martwić – wniosek powinien zostać przyjęty przez Steam. Trzeba jedynie wykazać się cierpliwością, czekając na jego rozpatrzenie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

scroll to top